Curriculum

 

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Tiziano Ghisu graduated in Aerospace Engineering from Polytechnic of Turin and completed an MSc in Thermal Power (specialising in Aerospace Propulsion) at the University of Cranfield and a PhD in Computational Aerodynamic Design at the University of Cambridge. He has been a Research Associate at the Department of Engineering of the University of Cambridge, where he worked on numerical fluid dynamics, optimisation and uncertainty quantification in complex numerical problems. He has been a Visiting Industrial Fellow at Rolls-Royce plc (Derby, UK).

He currently is an Associate Professor at the Department of Mechanical, Chemical and Materials Engineering, University of Cagliari. His main research interests cover the numerical simulation of complex fluid dynamics problems through high-performance computing, the development and application of optimisation methods to problems of industrial relevance, the uncertainty quantification and optimisation in presence of uncertainty. From 2014, he lectures the ‘Numerical Modelling of Fluid Systems’ course (second year of the Master Course in Mechanical Engineering at the University of Cagliari).  He has received several prizes for his research activities (AIAA prize, SNECMA prize, British Aerospace Companies Prize, Royal Academy of Engineering Grant, Junior Research Fellowship from Darwin College). He is a visiting researcher at the Department of Engineering, University of Cambridge.

He has been a reviewer for a number of international journals (AIAA Journal, Journal of Aircraft, Journal of Propulsion and Power, Engineering Optimisation, Environmental Modelling and Science, Energy, Renewable Energy, Ocean Engineering, Journal of Turbomachinery, Journal of Fluids Engineering).

Bibliometrics indicators: number of articles in indexed journals: 26; number of citations: 399; Hirsch index: 12 (scopus).

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Tiziano Ghisu si è laureato in Ingegneria Aerospaziale al Politecnico di Torino e ha completato un Master of Science in Thermal Power (specializzandosi in propulsione aeronautica) all’Università di Cranfield e un Dottorato di Ricerca in Progettazione Fluidodinamica con Metodi Numerici all’Università di Cambridge. È stato ricercatore presso il Dipartimento di Ingegneria dell’Università di Cambridge, dove si è occupato di metodi numerici per la fluidodinamica, ottimizzazione e quantificazione dell’incertezza in problemi numerici. È stato un Visiting Industrial Fellow alla Rolls-Royce (Derby, Regno Unito).

Al momento, è Professore Associato presso il Dipartimento di Ingegneria Meccanica, Chimica e dei Materiali dell’Università di Cagliari. I suoi interessi riguardano la simulazione fluidodinamica di problemi complessi tramite calcolo ad alte prestazioni, lo sviluppo e l’applicazione di metodi di ottimizzazione per problemi di rilevanza industriale, la quantificazione dell’incertezza e l’ottimizzazione in presenza di incertezza. Dal 2014, insegna il corso di “Modellazione di Sistemi a Fluido” e, dal 2016, è co-docente per il corso di Progetto di Macchine (al secondo anno del Corso di Laurea Magistrale in Ingegneria Meccanica. Ha ricevuto vari premi per l’attività di ricerca (AIAA prize, SNECMA prize, British Aerospace Companies Prize, Royal Academy of Engineering Grant, Junior Research Fellowship from Darwin College). È un visiting researcher presso il Dipartimento di Ingegneria dell’Università di Cambridge.

È stato revisore per diverse riviste scientifiche (AIAA Journal, Journal of Aircraft, Journal of Propulsion and Power, Engineering Optimisation, Environmental Modelling and Science, Energy, Renewable Energy, Ocean Engineering, Journal of Turbomachinery, Journal of Fluids Engineering).

Indicatori bibliometrici: number of articles in indexed journals: 26; number of citations: 399; Hirsch index: 12 (scopus).

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