Feb 252015

it

WoBo: Multisensorial travels through Oculus Rift

Sono felicissimo di annunciare che il Dipartimento di Matematica e Informatica di Cagliari sarà rappresentato al CHI 2015, la più importante conferenza mondiale di Human Computer Interaction, che si terrà a Seoul, Korea dal 18 al 23 Aprile 2015.

Presenteremo una demo del sistema WoBo (World in a Box) che permette di visitare virtualmente luoghi distanti tramite video a 360 gradi ed il visore di realtà virtuale Oculus Rift, semplicemente entrando dentro una cabina e guardandosi attorno.

Il sistema è stato realizzato grazie al lavoro di tesi di Stefano Fibbi, laureato magistrale in Informatica nel nostro Dipartimento, con la supervisione di Fabio Sorrentino, del prof. Riccardo Scateni e mia.

Perciò, durante la conferenza, permetteremo ai partecipanti di visitare la nostra bellissima Sardegna direttamente da Seoul! Volete vedere come funziona? Eccovi qualche video!

Trailer

WoBo: Multisensorial travels through Oculus Rift

I am really happy to announce that the University of Cagliari, Department of Mathematics and Computer Science, will participate at CHI 2015, the most important conference in Human Computer Interaction, which will take place in Seoul, Korea, April 18 – 23, 2015.

We are going to demonstrate WoBo (World in a Box), a system that allows people to virtually visit distant places through a 360 degrees video and the virtual reality headset Oculus Rift, simply entering into a cabin and looking around.

The system is the result of the thesis work by Stefano Fibbi, graduated in Computer Science in our Department, supervised by Fabio Sorrentino, prof. Riccardo Scateni and me.

During the conference, the participants will visit our beautiful island of Sardinia directly from Seoul! Do you want to see how it works? Here are some videos!

Trailer